Wednesday, December 14

Air Liur Cepat Sembuhkan Luka.



Pernah tak korang cabut gigi?of course la pernah..tipu la tue klaw xpenah..
prasan kan luka kat gusi tue cpat ja sembuh..beza kan klaw kita luka kat kulit..
so fakta kat sina ada satu kajian yang telah dibuat air liur kita nie ada 
mengandungi satu zat or protein kecil yang dapat membunuh bakteria 
dan dapat sembuhkan luka dengan cepat.

Fakta ni bole gak dibuktikan kenapa haiwan menjilat luka mereka..
ini menunjukkan air liur tu dapat sembuhkan luka mereka tue..
selain tu juga ia juga salah satu cara mereka 
membersihkan diri mereka..
maka dengan itu air liur tue juga berfungsi mcam krim antibiotik(konon2 nya lah)
so..klaw korang ada luka kat mana man tu try ar letak air liur skit kat tempat luka tue..
sapa taw..btul2 cepat sembuh..
Okey!
All de best..try2 larh..belum cuba belum tahu...
Tengs sudi baca entry nie..ada penambahan sila la komen..anda di alu alu kan..(:




4 comments:

AILUQ NURSYA said...

okey~ tp..kalau luke tu bernanah mcm mane pulak??? boleh kew???

unsecretostory said...

huh..klaw luka macam tu..mmg kna cari ubat btul larh..kang xpasal2 kna pnyakit laen plak..(:

Leya said...

hehe , menarik ~

unsecretostory said...

@Leya
trimass...(: