Thursday, June 14

Sikap Wanita Yang Disukai Lelaki .



Kebanyakan lelaki mudah tertarik kepada wanita yang bersifat lemah lembut , mengambil berat dan bonus bagi mereka yang mempunyai wajah keibuan . Wajah yang keibuan mampu membuat lelak tue beasa senang hati ketika mahu wanita . Jangan tunggu sampai melahirkan anak baru menunjukkan sifat keibuan tue . Percaya , setiap wanita ada potensi (‘:


Antara sikap wanita yang di sukai :

1. Keanak-anakkan
Dalam batas yg wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. Tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yang melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap keanak-anakan yang menyenangkan. Misalnya, kemanjaan wanita yangmembangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih berghairah.


2. Penuh Pengertian
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan,
memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh bukan2 sebaliknya cuba mengerti duduk persoalannya.


3. Menjaga Penampilan
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yg menyebabkan elaki juga menyukainya. Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yang tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau dah punya anak 3??


4. Pandai berbicara
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka


5. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.


6. Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yg susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah & mempesona


Inilah sifat seorang wanita yang sempurna

P/S : COPYPASTE (:


28 comments:

♥ cik apple ♥ said...

like this entryyy ++++ :) sifat saya sgt keanak-anakkan.. sampai bila nk berubah pon x tw.. hehhe

PrinceMirulJr said...

hmm... hmmm....

new tuto here

unsecretostory said...

cik apple : really . wahh . teruskan , jangan over jea . hehee , btw , tengs yaa , sudi baca entry nie (:

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

Sally Yatiey said...

Betul2 :D hee

Miss Nieyna said...

betul2 . like this entry . maybe sy more on keanak-anakkn kot . hikhikhik

unsecretostory said...

sally yatie / miss nieyna : a lot of tengs (:
bnyak yang ke anak anakkan . sya mgkin ad sikit agaknya , heeee :P

Kotak Mancis said...

like

unsecretostory said...

kotak mancis : tengs (:

ayut said...

hehehe..jap lg nak check la gan my b suke tak keanak-anakkan..elak kena cepuk je nnt.hahahahaha :p

Fiza Suhaimi said...

Fiza suka entry ni.. Itulah bertuahnya menjadi seorang wanita.. :)

caliph shuriken said...

nice sharing ^^

piko pink said...

hehe...tmbah lagi info..

sop.name.my said...

x suka wanita keanak-anakan.. sama naik dgn anak nanti,, susah..huhuhu
sop suka yg berdikari :)

unsecretostory said...

HAHAA , Sayang punya pasal apa pon xpe punya (:

unsecretostory said...

tengs FIZA ! Yup . bertuahnya seorang wanita (:

unsecretostory said...

Tima kaseh ^^

unsecretostory said...

Insya ALLAH , Tgah mencari idea untuk next entry , btw . tengs yaa (:

unsecretostory said...

depend jugak tue . jangan terlalu kebudak budakan laa . klaw sama naik dgan anak2 jadi jeala anak2 jea . hehee !
anyway , tengs atas pendapat (:

Nurulee said...

Hehehe. Nice, thanks shared =D

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/mid-year-exam-result.html

unsecretostory said...

Tengs , wahhh ! congrate yaa , atas result mid year exam tue (:

mdmZ said...

wanita yang menarik di mata lelaki..ada daya tarikan tersendiri. nice entry.

Tinta Lana said...

Salam.

Fatin..lana rasa lana ada semua ciri2 ni..tpi..tapi..kenapa lana tak disukai oleh sesiapapun?

Boleh plak? hahahahahha

Gurau2 je ya fatin >_<

Jadilah wanita yang berharga..yg pandai menjaga maruah dn agama..itu sebaik2nya :)

E'in said...

nak tanye kat bf laa kite nie mcm mane.. hehe

unsecretostory said...

yaa , setiap lelaki ada pilihan ciri ciri tersendiri :)

unsecretostory said...

HAHAA , Ada semua ciri maseh xsuka ? blom jodoh tue . tggu satt , mesti mai punya heee :)
ok ok , melawak jugak :D
Jadilah wanita yang berharga..yg pandai menjaga maruah dn agama..itu sebaik2nya :)
suka ayat tue !

unsecretostory said...

Mesti ada salah satu kat atas tue :D

amranaiman said...

:) betul2

unsecretostory said...

tengs support amranaiman :)